Dziwny świst przy ok 1800 obr/min

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawel240
    Classic
    • 2010
    • 14

    Dziwny świst przy ok 1800 obr/min

    Oczywiscie, ze nie ma problemu z podwieszeniem
    Niech wyraznie zaznaczy, ze nie trzeba oddawac konkretnej grupy krwi. Wystarczy oddac dowolna i w dowolnej SK, z zaznaczeniem dla kogo jest krew.
    Mozna tez zrobic "czerwonego spota".
    Ja od jakiegos czasu nie oddawalem kwri, ze wzgledu na przyjmowanie lekkow alergiczno-oskrzelowych. Jak bedzie jakas akcja to chetnie sie stawie.
  • borynajosef
    Drive
    • 2009
    • 65

    #2
    Dziwny świst przy ok 1800 obr/min

    Po pierwsze dziwi mnie fakt,że tak absurdalne moim zdaniem wątki jak przechodzić na półsyntetyk czy nie jeszcze istnieją a inne są zamykane pomimo tego, że brak jest podobnych. Ale to tylko tak na marginesie uwag dla moderatora.
    Otóż mój problem - to dziwny świst o zmiennym natężeniu (słychać jakby był przewiew przez drzwi), który pojawia się tylko w zakresie prędkości obrotowej silnika: 1700-1800/ min. Potem spokój. Co dziwne, najbardziej słychać go z tyłu. Świst pojawia się niezależnie od tego czy auto jedzie czy stoi.
    Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
    Octavia 2 BKD 2.0 TDI wersja ELEGANCE

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8030
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      Otóż mój problem - to dziwny świst o zmiennym natężeniu (słychać jakby był przewiew przez drzwi), który pojawia się tylko w zakresie prędkości obrotowej silnika: 1700-1800/ min. Potem spokój. Co dziwne, najbardziej słychać go z tyłu. Świst pojawia się niezależnie od tego czy auto jedzie czy stoi.
      _________________
      Nie masz się czym chwalić, karetkę ma co drugi z nas w okresie zimowym w OII TDI szczególnie w 2.0TDI.

      Czy to taki hałas jak z tych linków
      Chomikuj.pl to przyjazny serwis do przechowywania i udostępniania plików. Darmowa, nieograniczona przestrzeń i mnóstwo plików do pobrania.

      Chomikuj.pl to przyjazny serwis do przechowywania i udostępniania plików. Darmowa, nieograniczona przestrzeń i mnóstwo plików do pobrania.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • borynajosef
        Drive
        • 2009
        • 65

        #4
        Żaden, lecz trudno to ocenić przez "komputer". Faktycznie mam wrażenie, że im zimniej tym bardziej wyje lecz tylko w zakresie 1700-1800 obr, wyżej już nie wyje. Skody to zapewne przemyślane rozwiązania ich konstruktorów (jak wieść reklamy niesie) więc się tak zastanawiam czy ten dzwięk czemuś miał służyć.......a może po prostu przemyślenia były po paru głębszych i nie do końca wszystko wyszło.
        Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
        Octavia 2 BKD 2.0 TDI wersja ELEGANCE

        Komentarz

        • AdamB
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 8030
          • Octavia IV (NX3)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #5
          borynajosef, spróbuj go nagrać i wrzucić np. na You tube wtedy prędzej Ci ktoś pomoże.
          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz

          • borynajosef
            Drive
            • 2009
            • 65

            #6
            OK
            Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
            Octavia 2 BKD 2.0 TDI wersja ELEGANCE

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              borynajosef, z tego co piszesz tutaj to najprawdopodobniej chodzi o dźwięk pochodzący ze sprężarki w momencie kiedy zaczyna pompować co w BKD jest swego rodzaju niechlubną normą, tylko nie próbuj tu wszystkich w mniej lub bardziej zawoalowany sposób obciążać swoim niezadowoleniem z auta, po prostu mając rozległe zainteresowania, trzeba było zainteresować się PRZED zakupem (używanego, jak rozumiem) auta, na co można być narażonym wybierając akurat jednostkę uchodzącą za bardziej niż np. 1,9TDI awaryjną.
              nic tu nie pomogą uwagi do moderatora, pretensje do przemyślanych rozwiązań itd.
              na pocieszenie mogę dodać, że niekoniecznie musi się ta sprężarka rozsypać, ale z drugiej strony ta niepewność jest chyba najgorsza.

              myślę, że niejeden wątek na temat tzw. "puchacza"\"karetki" w BKD już powstał :idea:
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • borynajosef
                Drive
                • 2009
                • 65

                #8
                No właśnie ...no comments panie moderatorze. Żadnych pretensji do przemyślanych rozwiązań. Skoro jednak firma wciska mi to, że ma te przemyślane rozwiązania to dlaczego miałbym jej nie ufać i zawracać sobie głowę porównywaniem silników 1,9 do 2,0 TDI?. Nie mam na to ani czasu ani ochoty. Dla mnie auto ma jeżdzić, służyć i nie wydawać niepotrzebnie denerwujących odgłosów "karetki"/ "puchacza" czy innego stworzenia i koniec! Sorry, przynajmniej nie za takie pieniądze! Jeśli nie da się z tym nic zrobić, trzeba będzie chyba zmienić markę... może z powrotem na japońską! ...... A już sobie pomyślałem - "0" uprzedzeń, bo niby dlaczego europejskie ma być gorsze? Chyba jednak.....bo skoro nie jeden wątek powstał to chyba nie jest do końca tak jak być powinno być w tych silnikach tzn. bez specjalnych efektów dźwiękowych!

                PS. Dodam, że użytkuję auto normalnie (więc także turbosprężarkę) zgodnie ze wszystkimi poradami/ wytycznymi użytkowników forum jak instrukcją obsługi! Bez "butowania: na zimnym oleju jak i szybkiego wyłączania zapłonu po skończonej jeździe!

                PS nr 2 Wyprzedzając kolejne uwagi: Nie piszcie ten typ tak ma bo jeszcze uwierzę....................
                Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
                Octavia 2 BKD 2.0 TDI wersja ELEGANCE

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  borynajosef, nie potwierdziłeś tego, ale jeśli rozmawiamy o uzywce, to przede wszystkim nie wiesz jak sprężarkę traktował poprzedni właściciel, więc Ty uzytkować sobie możesz jak tylko chcesz ale czasu juz nie cofniesz.

                  Zamieszczone przez borynajosef
                  Skoro jednak firma wciska mi to, że ma te przemyślane rozwiązania to dlaczego miałbym jej nie ufać i zawracać sobie głowę porównywaniem silników 1,9 do 2,0 TDI?. Nie mam na to ani czasu ani ochoty. Dla mnie auto ma jeżdzić, służyć i nie wydawać niepotrzebnie denerwujących odgłosów "karetki"/ "puchacza" czy innego stworzenia i koniec!
                  nie miałes ochoty, więc Twoje auto BĘDZIE wydawać takie odgłosy, a jak odleci suszarka to bedziesz musiał ją wymienić\naoprawić za niestety niemałe pieniądze.
                  i nic nie pomoze, że będziesz tupał nóżką i wykrzykiwał, że "a ja nie chcę", koniec google za przewodnika.

                  Zamieszczone przez borynajosef
                  Nie piszcie ten typ tak ma bo jeszcze uwierzę....................
                  to nie jest kwestia wiary niestety.


                  Ogólna refleksja od jakiegos czasu mnie nachodzi, że ludzie kompletnie nie zdają sobie sprawy co to znaczy doładowany silnik i jakie problemy, czy też jakiej uwagi wymaga eksploatacja takiego motoru, moim zdaniem to niestety nie są to silniki dla przeciętnych userów, stąd tez moja, wyrażona gdzie indziej, obawa o to co będzie z małymi doładowanymi benzinerami, zwłaszcza zakupionymi przez ludzików, którzy zamierzali kupić MPI\FSI, na rynku pojawił się TSI i zwiedzeni ŚMOCĄ zakupili auta z tymi silnikami zupełnie nie zdając sobie sprawy z kilku elementarnych rzeczy.

                  Druga grupa to oszczędni, ci kupują diesla, bo przecież jest taniej, a na przykład z moich doświadczeń wynika, że jest po prostu dużo drożej, wystarczy jeden pad czegos takiego jak np. sprężarka i całe oszczędności można sobie krótko mówiąc wsadzić, a można wymieniać dalej, dwumasa, sprzęgło, przeguby i inne rzeczy narażone na zuzycie w stosunkowo mocnych motorach, gdzie moment obrotowy po prostu predzej czy później rozpieprzy to wszystko, a w przypadku ludzi jeżdżacych spokojnie prawdopodobnie nastąpi to wczesniej :lol:

                  Ja wszystkim moim znajomym, tym mniej świadomym, zdecydowanie odradzam zakup turbodiesla, zwłaszcza używki, gdzie stać się może wszystko i zdecydowanie polecam wolnossaki, a jeżeli ktos jest świadomy zagrożeń to nie ma problemu.

                  Dodac należy, że opisywane często u nas problemy dieslowskie, dotyczą dokładnie wszystkich silników na rynku, niezaleznie od marki, więc kolego wracaj sobie gdzie tam chcesz, byle byś tylko zakupił co najmniej benzynową dwulitrówkę, to na pewno będziesz zadowolony i uwolnisz się od wiekszości problemów, czy to przemyslanych rozwiązań, radości z jazdy, mozliwości poczucia różnicy, today tomorrow czy czego tam jeszcze chcesz.



                  Mnie jest naprawdę przykro jak widzę jak się ludzie męczą, koleżanka w mocnym dieslu wypruła już na auto jakieś 12tys na kolejne sprężarki, dwumasy i inne i nie może zrozumiec tego, że ona to auto zajeżdża bo przecież "jeżdżę delikatnie", ale do tego prowadzi właśnie takie podejście jak kolegi Boryny
                  Jeżeli moge Ci cos doradzić, to jak najszybciej podejmij męską decyzję i pozbądź się auta, a skoro zraziłeś się do marki to po prostu ja zmień, inaczej bedziesz tu co chwile się mazał, utyskiwał i złorzeczył co nic oprócz psucia powietrza nie wnosi, i jeszcze jedno -> nie kupuj ani t.diesla ani doładowanej benzyny, niestety coraz o to trudniej, ale ciągle jeszcze można.
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • Dzida
                    RS
                    • 2006
                    • 2253

                    #10
                    szacun Paweł, pięknie napisane.

                    Komentarz

                    • Quest
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 232

                      #11
                      szkoda, łopatologia w 5min... 8)
                      Człowiek wiedzy żyje działając, a nie myśląc o działaniu, ani też myśląc, co pomyśli, kiedy skończy działać.

                      Komentarz

                      • tomil
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2008
                        • 1179

                        #12
                        Zamieszczone przez szkoda
                        moim zdaniem to niestety nie są to silniki dla przeciętnych userów
                        Czujemy się (nie)przeciętni :diabelski_usmiech

                        Zamieszczone przez borynajosef
                        Skody to zapewne przemyślane rozwiązania ich konstruktorów (jak wieść reklamy niesie)
                        Tak, wieść reklamy niosła także, że na emeryturze będziesz jeździł na Małe Dziwy, przepraszam Malediwy, a jak kupisz sobie rutinocośtam to będziesz bardziej wyraźny.

                        borynajosef, możesz kupić jakikolwiek samochód, życzę także żebyś nie miał z nim problemów, ale kilka dni spędzonych przy komputerze i przejrzenie kilku for oszczędzi Ci nieprzyjemnych sytuacji na przyszłość.
                        It doesn't matter what we're losing
                        It only matters what we're going to find!

                        Komentarz

                        • kazik4x4
                          RS
                          • 2008
                          • 2728

                          #13
                          Swego czasu miałem Mercedesa okulara 2002 270cdi, gwizdał jak szalony, po prostu aż obciach było go przegazować, bo świszczał jak ciężarówka MAZ (dla znających temat nie trzeba tłumaczyć - najpierw słychac było gwizd, a póżniej widać było MAZa).
                          Żeby go sprzedać bez problemów wymieniłem turbinę na cichą, sprawdzoną wziętą z jakiegoś anglika z placu, a tą głośną na warsztat. Przyczyną gwizdów okazały się słabo wypolerowane łopatki na turbinie tłoczącej. W innych szuszarkach były wypolerowane na błysk, a w tej odlew był tylko jakby wypiaskowany.
                          Ot, jedna z możliwych przyczyn.

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #14
                            Zamieszczone przez kazik4x4
                            Ot, jedna z możliwych przyczyn.
                            owszem, ja też tak miałem, ale nie zawsze
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • borynajosef
                              Drive
                              • 2009
                              • 65

                              #15
                              Jeździłem już kilkoma dieslami i jakoś żadnego z nich nie udało mi się skutecznie popsuć/zmęczyć czy w ogóle unieruchomić drogi panie moderatorze ! Mam więc wrażenie, że czytałem już "instrukcję obsługi" każdej z tych maszyn . Chyba powinienem ubolewać, prawda? Żadna z nich nie wydawała takich dźwięków (o których mowa w 1. poście) jak właśnie SKODA 2,0 TDI, co skłoniło mnie do głebszej refleksji nad myślą przewodnią konstruktorów tego motoru ale na moją zgubę już post factum. Rzeczywiście, macie rację z tą reklamą więc czas chyba pomyśleć nad zmianą funduszu emerytalnego, A wszystko przez BOGDANA, bo mówił BANKOWY. A TO ŚCIEMA BYŁA! Producentom Śkody proponuję hasło "SKODA. PRZEMYŚLANE ROZWIĄZANIA w TDI tylko dla PUCHACZY". Dlaczego nie, skoro Media Markt jest nie jest dla idiotów, bynajmniej w POLSCE. Puchacz - symbol mądrości! "Przeciętny" nie będzie kumał o co biega........firma pewnie nic nie straci....interes kręci się dalej. same zyski, panowie z MLADA BOLESLAV! A może krecika jakoś zaangażować w tę reklamę?

                              PS Today, Tomorrow ... chybił
                              PS2. A może zamknąć wątek? Tak na wszelki....bo po co szkodzić skodzie i jej wizerunkowi w szerokim świecie.
                              PS3. Co znaczy "jeździć spokojnie" według Pana, panie moderatorze rumcajs antikrist?
                              PS4. Osprzęt (przeguby itp..) w mocnych motorach jest do ........ bo śiądzie. Mój wniosek: po jakiego grzyba skoda montuje tak mocne motory do tak delikatnych aut. Opanujcie się czescy inżynierowie, dajcie pożyć!
                              PS.5 Używka, tak jak inne poprzednie, sprawdzona przed zakupem w ASO i nie tylko, jak poprzednie!
                              Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
                              Octavia 2 BKD 2.0 TDI wersja ELEGANCE

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez borynajosef
                                A może zamknąć wątek? Tak na wszelki....bo po co szkodzić skodzie i jej wizerunkowi w szerokim świecie.
                                mądrego miło posłuchać
                                wszystko już zostało powiedziane.
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                Pracuję...